Uw Personeelshandboek

Het personeelshandboek is het hart van uw HRM beleid. In een personeelshandboek staan alle essentiële wettelijk bepaalde en bedrijfseigen afspraken die u als werkgever met uw werknemers maakt. Op deze manier ontstaat er duidelijkheid over de wederzijdse verplichtingen en verwachtingen. Wel zo fijn voor iedereen.

Onze ervaring heeft ons geleerd dat het maken van een personeelshandboek vaak onderschat wordt. Bij veel bedrijven ontbreekt het ook. Wellicht dat er een personeelsreglement is waar echter essentiële onderwerpen vaak niet in staan. Het gevolg is dan onduidelijkheid, discussie, misverstanden, niet naleven van wettelijke verplichtingen. Met alle vervelende consequenties van dien tot boetes en kostbare juridische procedures.

Ons advies is dat voorkomen beter is dan verrassingen en achter de feiten aan lopen. De ervaren experts van HRM Highway denken graag met u mee en helpen u daarom vakkundig met het maken van uw personeelshandboek.

Wilt u hulp bij het opstellen van een personeelshandboek, of de mogelijkheden bespreken onder het genot van een kopje koffie? Bel naar 023 751 60 62, stuur een email naar info@hrmhighway.nl of vul onderstaand contactformulier in en wij nemen wat lekkers mee voor bij de koffie!

023 – 751 60 62

Mail ons direct

Personeelshandboek: wat mag niet ontbreken?

Een personeelshandboek is geen standaardwerk. Het is altijd bedrijfsspecifiek. Voor een compleet en bedrijfseigen personeelshandboek is het daarom van cruciaal belang dat er naast de wettelijke onderwerpen ook de bedrijfseigen onderwerpen beschreven zijn. Het al dan niet van toepassing zijn van een cao speelt daarbij ook een grote rol.

Wat er niet mag ontbreken zal uw HRM Highway consultant met u bespreken. Het wordt immers uw handboek, dus wat u wilt regelen zal er in moeten komen te staan. Vanzelfsprekend zullen wij u adviseren, daar hebben wij de nodige kennis en ervaring voor. En dat mag u van ons verwachten.

Een aantal voorbeelden van onderwerpen die in een personeelshandboek kunnen worden beschreven zijn: het indiensttredingsproces, het arbeidscontract, beoordeling en ontwikkeling, leaseauto’s, werktijden en verlofregels, ziekteverzuim, en natuurlijk de huisregels.

Naast de inhoud zullen wij ook letten op zaken als leesbaarheid, noodzakelijke regelmatige updates, de rol van de OR of PV (als u die heeft), en toegankelijkheid van het handboek voor uw personeel. Kortom wij zorgen ook voor een professionele uitstraling en presentatie.

Natuurlijk kunt u zelf een personeelshandboek maken. Als u daar tenminste de tijd en kennis voor heeft. Vaak wordt er (veel) te gemakkelijk over gedacht. Laat het daarom aan onze consultants over. Dan weet u dat u úw personeelshandboek krijgt. Professioneel gemaakt, efficiënt en compleet.

 

Wilt u hulp bij het opstellen van een personeelshandboek, of de mogelijkheden bespreken onder het genot van een kopje koffie? Bel naar 023 751 60 62, stuur een email naar info@hrmhighway.nl of vul onderstaand contactformulier in en wij nemen wat lekkers mee voor bij de koffie!

023 – 751 60 62

Mail ons direct

Naam*
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Bericht*

Niet leesbaar? Verander tekst